Gençlerin çay tüketim tercih motivasyonları: Anadolu Üniversitesi örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2024Author
Anadolu Üniversitesi
0009-0003-3080-7454
0000-0001-6668-9961
Tandoğan, Hasan Samet
Zencir Çiftçi, Ebru
Metadata
Show full item recordCitation
Tandoğan, H, S, Çiftçi, E, Z. (2024). Gençlerin çay tüketim tercih motivasyonları: Anadolu Üniversitesi örneği. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi, 2 (2), 20-35.Abstract
Çay, her ne kadar Türk kültürüne sonradan girmiş olsa da kültürün ayrılmaz ve önemli bir parçası haline gelmiştir. Türk içecekleri dendiğinde ilk sıralarda yer alan çayın tüketimi kuşaklara göre farklılık göstermektedir. Özellikle düşük yaş grupları, yani gençler arasında çay tüketiminin azaldığı dikkati çekmektedir. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin çay tüketim motivasyonlarını araştırmaktır. Böylece üniversite öğrencilerinin çay tüketim tercihlerini etkileyen unsurlar belirlenmiş olacaktır. Araştırma alanı Anadolu Üniversitesi örneği ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama ve analiz tekniklerinden faydalanılmıştır. Veri toplamada anket tekniğinden yararlanılmış olup, anketler elektronik ortamda Aralık 2022- Ocak 2023 tarihleri arasında kolayda örneklem yoluyla toplanmıştır. Toplamda 410 anket değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilere tanımlayıcı istatistikler, t testi ve ANOVA uygulanmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin çay tüketim tercih motivasyonunun ekonomik unsurlar ve onaylanma olduğu belirlenmiştir
Source
Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama DergisiVolume
2Issue
2Collections
- Cilt: 2 Sayı: 2 [2]