Teknoloji kabulünün, kişisel ve sosyal faktörlerin dijital müzik platformlarını satın alma niyetine etkisi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2024Author
Anadolu Üniversitesi
0009-0008-5003-6358
0000-0002-4491-9671
Tek, Volkan
Durucasu, Remzi Reha
Metadata
Show full item recordCitation
Tek, V, Durucasu, R, R. (2024). Teknoloji kabulünün, kişisel ve sosyal faktörlerin dijital müzik platformlarını satın alma niyetine etkisi. Anadolu Strateji Dergisi, 6 (2), 305-330.Abstract
Dijital müzik platformları günümüzde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır ve tüketicileri bu platformları kullanmaya yönelten birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin en kritik olanlarından biri, ürünün dijital olmasından kaynaklı olarak “teknoloji kabulü”; ikincisi, kullanıcıların bireysel özelliklerini ele alan “kişisel faktörler”; sonuncusu ise kullanıcıların bir insan olarak aynı zamanda sosyal canlılar olmasından kaynaklı olarak, “sosyal faktörler”dir. Bu çalışma, dijital müzik platformlarının satın alınmasında rol oynayan bu faktörler için regresyon analizi yapılarak, kullanıcıların müzik endüstrisine dair gelecekteki yönelimlerini ve kullanıcı deneyimlerini anlamayı amaçlamaktadır. Araştırma için kurulan model ışığında, anket yöntemiyle kullanıcılardan toplanan veriler analiz edilmiştir. Teknoloji kabulünün ve sosyal faktörlerin, kullanıcıların satın alma niyetini olumlu etkilediği görülürken, kişisel faktörlerin ise kapsamı dahilindeki unsurlara göre değişkenlik gösterdiği belirlenmiştir.
Source
Anadolu Strateji DergisiVolume
6Issue
2Collections
- Cilt: 6 Sayı. 2 [17]