Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Uygulama Okulları Ve Uygulama Sınıf Öğretmenleri Hakkındaki Görüşleri
Abstract
Özel eğitim alanında çalışacak öğretmen adaylarının; değerlendirme, program hazırlama ve etkili öğretim
yöntemleri gibi kuramsal konularda yetişmenin yanı sıra, uygulama alanında da yeterli becerilere sahip olmaları
gerekmektedir. Bu nedenle, öğretmenlik uygulaması dersi, öğretmen yetiştiren fakültelerde öğretmen adaylarının ilk
üç yıldaki kuramsal derslerin ardından son sınıfta aldığı en önemli derslerden birisidir. Bu araştırmada, Anadolu
Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencilerinin uygulama
okulları ve uygulama sınıf öğretmenleri hakkındaki görüşlerini değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış
görüşmeler yapılmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak 26 öğretmen adayı
katılmıştır. Görüşmeler 30-80 dk arasında sürmüştür. Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının uygulama sınıf
öğretmenleriyle ve uygulama yaptıkları kurumlarla ilgili görüşleri başlıkları altında toplanmıştır. Sınıf
öğretmenleriyle ilgili başlığın altında; sınıf öğretmenlerinden alınan dönütler ve sınıf öğretmenlerinin
yaklaşımlarıyla ilgili alt başlıklar yer alırken, kurumlarla ilgili başlıkta ise, uygulama yapılan okullardaki
yaşantılar ve okul yönetimleriyle ilgili görüşler gibi alt başlıklar yer almıştır. Araştırmanın bulguları alan-yazınla
da tutarlılık göstermektedir. The student teachers in special education are required to be well-trained in the theoretical aspects such as
assessment, program development and effective teaching techniques as well as in practicum. For this reason,
teaching practicum course is one of the most important courses which the student teachers take after completing
the theoretical courses in the last year of the faculty. In this study, the senior students of Anadolu University
Department of Special Education, Teacher Training Program in Mental Retardation were interviewed in order to
examine their opinions about the practicum schools and practicum teachers. The interviews were realized in a semistructured
fashion and the data were analyzed descriptively. 26 volunteer participants were participated in the study
and the interviews lasted 30-80 minutes. The results of the study revealed in two major topics: The opinions of
student teachers on (a) practicum teachers, and (b) practicum schools. Under the first topic, feedback from the
practicum teachers and the attitude of the practicum teachers were the sub topics. Under the second topic, the
experiences in the practicum schools and the opinions about the school administration were the sub topics. The
results of the study were coherent with the literature.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.09 Sayı.1 [15]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]