Uzaktan eğitim ders kitaplarının geri bildirim açısından değerlendirilmesi : Anadolu Üniversitesi'nin uzaktan eğitim veren işletme iktisat fakülteleri örneği
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Üniversitesi'nin uzaktan eğitim veren İşletme ve İktisat Fakültelerinde bireysel öğrenme ilkelerine göre hazırlanan ders kitaplarındaki geribildirimlere ilişkin öğrenenlerin tercihlerini, geribildirimleri kullanım yöntemlerini ve öğrenenlerin geribildirimlerin işlevlerini yerine getirmesi konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, genel tarama modelinde yürütülmüştür. Verilerin toplanması için, uzman görüşlerinden yararlanılarak, literatür taraması yapılmış ve 5 bölümden oluşan 26 soruluk anket hazırlanmıştır. Anket, 7 ayrı ilde yüz yüze eğitim olanağından yararlanmak için akademik danışmanlık derslerine katılan 1, 2, 3 ve 4. sımf İşletme ve İktisat Fakültesi öğrenenlerine uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından her bölgeyi temsilen bir il rastsal olarak belirlenmiş ve toplam 1600 adet anket belirlenen illere posta yoluyla gönderilmiştir. Bu iller; Eskişehir, Gaziantep, Aydın, Van, Çanakkale Çorum ve Adana'dır. Gönderilen anketlerin 1309'u geri dönmüştür ve bu anketlerin 1197'sinin geçerli olduğu saptanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans dağılımları, yüzdelik hesaplamalar, t Testi, F Testi, Kolmogorov-Smimov Testi ve Kruskal-Wallis Testi kullanılmıştır. Bu araştırmamn sonuçları, öğrenenlerin bireysel öğrenme ilkelerine göre hazırlanan ders kitaplarında en fazla açımlama içeren ve gecikmeli olarak verilen geribildirim türünü tercih ettiklerini ortaya çıkarmıştır. Araştırmanın bir başka önemli bulgusuna göre, öğrenenler verilen geribildirimleri etkin olarak kullanmaktadır. Buna ek olarak, geribildirimlerin öğrenmeyi kolaylaştırına, motivasyonu sağlama, pekiştirme, hata düzeltme, öz-değerlendirme yapma, bireysel çalışma becerilerini geliştirme ve sınavlarda başarılı olmalarına yardımcı olma işlevleri konusunda öğrenenler olumlu görüşlere sahiptir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]