Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMutlu, M. Emin
dc.contributor.authorDinçer, Kübra
dc.date.accessioned2016-04-04T15:30:11Z
dc.date.available2016-04-04T15:30:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3010
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415804en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki internete dayalı Önlisans programlarını, yapıcı öğrenme ortamları tasarımı açısından değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde belge taraması yapılmış, uzman kişilerle görüşme gerçekleştirilmiştir, internete dayalı Önlisans programlarının öğrenme ortamları hakkında bilgi toplamak için ayrıca internet üzerinden sunulan demo dersler incelenmiş, yanıtsız kalan bir takım sorular için de ilgili kişilerden e-posta yoluyla bilgi alınmıştır. Araştırma, 2005 ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan beş üniversitedeki internete dayalı önlisans programlarının yapıcı öğrenme ortamları tasarımına yönelik kriterlerden oluşan bir kontrol listesi ile değerlendirilmesi sonucu gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme sonrasında ulaşılan veriler, nitel analiz yöntemi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, öğrenme ortamlarının hepsinin aktif öğrenmeyi değerlendirme kriterlerini karşıladığı görülmüştür. Tümünde "Zihinsel Modelleri Oluşturma ve Anlamlandırma" ve "Öğrenme Hedefleri Destekli Araç Teknolojisi Kullanma" kriterlerinin karşılandığı görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre, tamamı ile yapıcı öğrenme ortamları yaratılmadığı, bazı üniversitelerdeki internete dayalı öğrenme ortamlarının diğerlerine göre yapıcı öğrenmeyi daha fazla destekledikleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan öğretimen_US
dc.subjectInternet (Bilgisayar ağı) Eğitimdeen_US
dc.subjectÖğretim sistemleri -- Tasarımen_US
dc.titleTürkiye'deki internete dayalı önlisans programlarının yapıcı öğrenme ortamları tasarımı açısından değerlendirilmesine yönelik bir denemeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 161 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster