Çevrimiçi işbirliği ekiplerinde öğrenenlerin sorun çözerek öğrenmeyle ilgili tutum ve görüşleri
Özet
Bu çalışma, çevrimiçi öğrenme ortamlarında verilen ekip ödevlerinin, Öğrenenlerin işbirliği ile çalışarak sorun çözme becerilerinin gelişimine etkilerini ve Öğrenenlerin çevrimiçi ortamda işbirliği ile öğrenmeye karşı tutumlarını araştırmaktır. Araştırmada, genel tarama modeli uygulanmıştır. Verilerin toplanması için uzman görüşlerinden yararlanılarak hazırlanmış 24 maddeden oluşan anket hazırlanmıştır. Anket, Anadolu Üniversitesi İnternete Dayalı Bilgi Yönetimi Önlisans Programında (BYÖLP) ikinci sınıfta okumakta olan öğrencilere çevrimiçi ortamdan uygulanmıştır. Anketin gönderildiği 180 öğrenenden 120 'si geri dönmüş bunlardan lll'inin geçerli olduğu saptanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans dağılımları, yüzdelik hesaplamalar, t testi, Mann Whitney U testi, ANOVA ve Kruskal-Wallis testleri yapılmıştır. Bu araştırma çevrimiçi ortamda öğrenenlerin, çevrimiçi ortamda ekip çalışması ile sorun çözmeye yönelik tutumlarını ortaya koymuştur. Öğrenenler ekip çalışması ile sorun çözmenin yararına inanmakta fakat ekip çalışmasına uyum sağlamakta zorluk çekmektedirler. Çevrimiçi ortamda işbirliği ekipleri ile çalışmak öğrenenlerin, iletişim becerilerini ve sorumluluk duygularını geliştirmiştir. Ekip üyeleri birbirlerine güvenerek çalışmışlardır. Öğrenenlerin ekip çalışmasına karşı kaygıları ve olumsuz tutumları giderildiğinde bireysel çalışma yerine ekip çalışmasını tercih edecekleri söylenebilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3014
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]