Sanal dünyaların uzaktan eğitim danışmanlık hizmetlerinde kullanımı : Secon Life örneği
Abstract
Bilgisayar oyunları tarihi gelişimi süresince eğitim amaçlı kullanım olanakları ön plana çıkmıştır. Bilgisayar oyunları ile yapılmış kuramsal çalışmalar bulunsa da bu ortamların eğitim amaçlı kullanıldığı örnek uygulamaların yer aldığı araştırmaların yeterli olmayışı bir sorun teşkil etmektedir.Bu sorun göz önüne alınarak Second Life sanal dünya ortamının uzaktan eğitim danışmanlık hizmetlerinde kullanımını içeren bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmaya Anadolu Üniversitesi Bilgi Yönetimi Önlisans Programı 1. sınıf öğrenenlerinden 1397 İşletim Sistemleri dersini alan öğrenciler katılmıştır. Yaklaşık 6 ay süren uygulama süreci sonrasında öğrenenlere uygulanan anket doğrultusunda öğrenenlerin yaşadığı deneyimler ve sıkıntılar saptanmıştır.Bu çalışmanın sonucunda Second Life Danışmanlık Odası'nı oluşturma sürecinde öğretim tasarımcısının ve uygulama sürecinde öğrenenlerin yaşadığı deneyimler ve sıkıntılar göz önünde bulundurularak, benzer uygulamalar gerçekleştirmeyi düşünen öğretim tasarımcılarına, kurum yöneticilerine ve bu konu üzerinde araştırma yapmayı düşünen araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]