Internet ortamında yabancı dil eğitimi
Abstract
Bu araştırma, Internet ortamında yabancı dil eğitimi ile ilgili uzaktan eğitim ve yabancı dil eğitimi uzmanlarının görüşlerini almayı amaçlayan nitel bir durum çalışmasıdır. Araştırmada iletişim kuramlarından İletişim Ortamları Zenginliği Kuramı ile yabancı dil eğitimi yaklaşımlarından İletişimsel Dil Eğitimi’nin ilkeleri çapraz tablo yöntemiyle eşleştirilmiş ve ortak ilkeler belirlenerek bu ilkelere göre yarı yapılandırılmış anket formuyla uzman görüşleri alınmıştır. Araştırmaya Türkiye’deki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünden 4, yurt dışında farklı üniversitelerden uzaktan eğitim alanında 4 uzman olmak üzere toplam 8 uzman katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Internet ortamında yabancı dil eğitimine ilişkin 8 adet ana ve 25 adet alt tema bulunmuştur. Bu bağlamda Internet ortamında yabancı dil eğitiminde çeşitlilik, etkileşim ve etkileşimi etkileyen faktörler, bağlamsal öğrenme, iletişimsel yeterlilik, öğrenen hataları, geribildirim ve öğrenen seviyesi kavramlarının önemi ile ilgili uzman görüşleri ortaya çıkmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]