Matematik dersi başarısı ile bilişötesi öğrenme stratejileri ve sınav kaygısının ilişkisi
Abstract
Bu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ile sınav kaygısı ve bilişötesi öğrenme stratejilerinin ilişkisini incelenmiştir. Araştırmada Necla Öner tarafından geliştirilen sınav kaygısı ölçeği, Ayşen Gürcan Namlu tarafından geliştirilen bilişötesi öğrenme stratejileri ölçeği ile araştırmacı tarafından seçilen 45 soruluk bir matematik testi kullanılmıştır. Bu ölçekler ve matematik testi 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Fatih Anadolu Lisesi ile Atatürk Lisesine devam eden 480 lise son sımf öğrencisine uygulanmıştır. Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmış ve veriler yüzde, frekans, korelasyon, çoklu regresyon analizleri ile hesaplanmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiş ve analizler SPSS 10 programı ile gerçekleştirilmiştir. Lise son sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ile sınav kaygısı ve bilişötesi öğrenme stratejileri ilişkisini belirlemek üzere dört alt problem halinde düzenlenen araştırmanın bulguları daha önceki araştırmalarla karşılaştırılmıştır. Matematik dersi başarısında sınav kaygısını azaltmanın ve bilişötesi öğrenme stratejilerinden değerlendirme ve planlama becerilerini geliştirmenin ilişkili olduğu görülmüştür.Elde edilen bulgulara dayalıolarak sınav kaygısını azaltıcı, planlama ve değerlendirme becerilerini geliştirici çalışmaların yapılmasının öğrencilerin matematik dersi başarılarını arttıracağı anlaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [30]