Eskişehir'deki ortaöğretim kurumlarında görevli yabancı dil öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları ve eğitim-öğretimde karşılaştıkları güçlükler
Abstract
Eskişehirdeki ortaöğretim kurumlarında görevli yabancı dil öğretmenlerinin "Konu Alanı ve Öğretmenlik Meslek Bilgisi" ile ilgili hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının saptamak ve eğitim, öğretim etkinliklerinde karşılaştıkları güçlükleri belirlemek bu araştırmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Bilim, teknoloji ve insan ilişkilerinin geliştiği çağımızda Türkiye'de yabancı dil öğretiminin önemi anlaşılmıştır. Bu araştırma yabancı dil öğretiminde büyük rolü olan öğretici kadrosunun sahip olduğu niteliklerle, mesleğin gerektirdiği nitelikler arasında bir farkın olup olmadığı ve öğretmenlerin eğitim öğretimde karşılaştıkları güçlükleri saptamak amaçlanmıştır. Böylece bu araştırma ile daha sağlıklı bir yabancı dil öğretmeni yetiştirmeye ve halen görev yapmakta olan yabancı dil öğretmenlerine yönelik olarak üniversitelerce hazırlanacak hizmet içi eğitim programlarının hazırlanmasında katkıda bulunmak düşünülmektedir. İlgili literatürün incelenmesi sırasında yabancı dil öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını ve eğitim öğretim etkinliklerinde karşılaştıkları güçlükleri belirlemeye yönelik olarak yapılmış bir araştırmaya rastlanmamıştır. Yapılan araştırmaların genellikle hizmet içi eğitim programlarının niteliğini belirlemeye ve yabancı dil öğretim programlarının değerlendirilmesine yönelik oldukları saptanmıştır. Bu araştırma ile Eskişehir'deki ortaöğretim kurumlarında görevli olan yabancı dil öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarını ve eğitim öğretimde karşılaştıkları güçlükleri saptamakta, kalkınma planlarında hedeflenen eğitim politikasına yardımcı olunacağı umulmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]