Açıköğretim Fakültesi akademik danışmanlık ve uygulama hizmetlerinin değerlendirilmesi
Abstract
Uzaktan öğretim sistemlerinde, öğrencilerin herhangi bir bilgi, öneri ya da yardıma ihtiyaçları olduğunda, başvurabilecekleri birilerinin olması, sistemin en önemli sorunlarındandır. Anadolu Üniversitesi-Açıköğretim Fakültesi, bu sorunu, "Akademik Danışmanlık ve Uygulama Hizmetleri" örgütlenmesiyle çözmeyi amaçlamıştır. Bu araştırma, AÖF, Akademik Danışmanlık ve Uygulama Hizmetlerini, danışman öğretim elemanları ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirerek varsa, iyileştirilmesi gereken yönlerine ilişkin öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Değerlendirmede, Fakültenin ilk iki öğretim yılı esas alınmıştır. Gerekli veriler, öğrencilerin kayıt aşamasında doldurdukları formlar ile Danışmanlık Hizmetlerinde görev alan öğretim elemanlarında uygulanan anketlerden sağlanmıştır. Araştırma bulgularına göre, Akademik Danışmanlık Uygulamasının yapılış şekli, öğrencilerin "anlayamadıkları hususları sormaları" beklentisiyle çatışmaktadır. Yaşlaşık % 70'inin Akademik Danışmanlık ve Uygulama Hizmetlerinin verildiği illerde oturmalarına karşılık, öğrencilerin bir bölümü, "uzaklık" ve "saatlerin uygun olmaması" nedenleriyle, bu hizmetlere düzenli katılamamaktadır. Katılan öğrenciler ise, dersliklerin kalabalıklığı temel nedeniyle, danışmanlıktan gereği gibi yararlanamadıklarını belirtmektedirler. Uygulamayı daha çok gerektiren dersler için Akademik Danışmanlık Hizmetlerinin arttırılması yararlıdır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [142]