Alt özel sınıf öğretmenlerinin durum ve sorunları
Abstract
Bu araştırmanın amacı 1986-1987 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde eğitilebilir geri zekalı çocukların devam ettikleri alt özel sınıflarda görev yapan öğretmenlerin mevcut durum ve sorunlarının saptanmasıdır. Araştırma kümesini anılan öğretim döneminde Eskişehir il merkezinde alt özel sınıflarda görev yapan öğretmenlerin tamamı, toplam 42 öğretmen oluş turmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırma kümesini oluşturan alt özel sınıf öğretmenlerinin %80.95'i kadındır. Öğretmenlerin tamamı ilköğretmen okulu mezunudur. Öğretmenlerin yarısından fazlası alt özel sınıfa atanmadan önce 5-10 yıl süre ile normal sınıflarda öğretmenlik yapmışlardır. Öğretmenlerin %51'i 4 yıldan az, %40.47'si 5-10 yıldır alt özel sınıflarda görev yapmaktadırlar. Araştırmanın başlıca bulguları şunlardır: 1. Alt özel sınıf öğretmenlerinin %71.42'si bu sınıflara atanmadan önce köy ilkokullarında görev yapmışlardır. Öğretmenlerin %35.7'si il merkezine gelmek, %30.95'i ise eş durumu nedeniyle alt özel sınıflarda çalışmak is teğinde bulunmuşlardır. Öğretmenlerin %52.38'i normal sınıfa geçmek istemektedir. Bu isteği be lirten öğretmenlerin nedenlerinin başında 'verimli çalışma ortamının olmaması' gelmektedir. Bunu 'alt özel sınıfta görev yapmanın zor olması' izlemektedir. Normal sınıfa geçmek istemeyen öğretmenlerin %95'i alt özel sınıfta çalışmaktan mutlu olduklarını belirtmişlerdir. 2. Alt özel sınıf öğretmenlerin tamamı ilköğretmen okulu mezunudur. Öğretmenlerin %45.23'ü ilköğretmen okullarında geri zekalıların eğitimine ilişkin hiçbir konunun işlenmediğini belirtmiştir. Öğretmenlerin biri dışında hepsi geri zekalıların eğitimi konusunda kurs ve sertifika programlarına katılmışlardır. Hizmet öncesinde kurslara katılan öğretmenlerin oranı %80.95'dir. Bu kursların tamamı Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından açılmıştır. ...
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]