Altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Eskişehir ve Ankara Sağırlar Okulu ile Anadolu Üniversitesi İşitmeEngelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezinde bir uygulama
Abstract
Bu araştırma Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkeziyle (İÇEM), Ankara ve Eskişehir Sağırlar Okulu'na devam eden altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeylerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma doğal karşılaştırma / geriye dönük değerlendirme (ex post facto design) deseniyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanabilmesi için Toplamaya Hazırlık Mutlak Başarı Testi geliştirilmiştir. Elde edilen veriler Fisher'ın tam olasılık (x2) testi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre İÇEM'de bulunan altı-sekiz yaş grubu öğrenciler toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeyleri bakımından Ankara ve Eskişehir Sağırlar Okulundaki işitme engelli öğrencilerden farklılaştığı belirlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]