Coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin uygulanabilirliği
Özet
Araştırma, coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkili olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ele alınan bulgular, Eskişehir Cumhuriyet Lisesi 4-E ve 4-G sınıfı öğrencileri ve lise birinci sınıf coğrafya dersi ''Harita Bilgisi'' ünitesiyle sınırlandırılmıştır. Denekler, ortaokul diploma notları, karnelerindeki coğrafya notları ve düzey belirleme testinden aldıkları puanlara göre eşleştirilmişlerdir. Eşleştirilmiş grupları oluşturmak için her sınıftan 30 öğrenci seçilmiş ve 60 öğrenci bir araya getirilmiştir. Öğrencilerin ön öğrenmelerle ilgili bilgi eksikleri giderildikten sonra, daha önceden hazırlanan sınama aracı iki gruba da ön test olarak uygulanmıştır. Sonra, kontrol grubuna öğretmen tarafından geleneksel yöntemle konu sunulmuş, deneme grubuna da programlı materyaller dağıtılarak kendi kendilerine öğrenmeleri sağlanmıştır. Öğretim sonunda iki gruba da aynı sınama aracı son test olarak uygulanmıştır. Grupların, ön test ve son test ortalama puanları arasındaki farkın değişik öğretim yöntemlerinden ileri gelip gelmediği % 5 anlamlılık düzeyinde araştırılmıştır. Sonuçta: 1) Deneme ve kontrol gruplarının son test aritmetik ortalamaları arasında deneme grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 2) Deneme grubundaki kız ve erkek deneklerine ön test ve son test puanları aritmetik ortalamaları arasında, kız öğrenciler lehine bir fark bulunmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3172
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]