Tepegöz saydamları ile döner levhanın öğrenmedeki etkililiği : uygulamalı bir karşılaştırma
Abstract
Bu araştırma tepegöz saydamlarıyla döner levhanın öğrenmedeki etkililiğinarasında herhangi bir farkın olup olmadığını ortaya koymak amacıyla düzenlenmiştir. Deneysel çalışmaya Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümünde okuyan; 23'ü kontrol, 22'si I. deney, 20'si de II. deney grubunda olmak üzere; toplam 65 üçüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere yazı tahtası kullanılarak öğretim yapılırken; deney gruplarından birinçisine tepegöz saydamları ile, ikincisine ise döner levha ile öğretim yapılmıştır. Eğitim Teknolojisi dersi ''Projeksiyon Sistemleri'' konusu öğretimi yapılacak konu olarak seçilmiştir. Ünitenin öğretimine geçilmeden önce her üç gruba da öntest verilmiştir. Daha sonra iki ders saati (90 dk.) boyunca konuyla ilgili öğretim yapılmış ve süre bitiminde gruplara hemen bir sontest verilmiştir. Gruplara uygulanan farklı araç ve yöntemlerin arasında, öğrenme sürecindeki etkililik açısından, herhangi bir farklılığın olup olmadığınıortaya koymak amacıyla; grupların öntest-sontest sınavından aldıkları puanları kovaryans analizi tekniğiyle ilişkilendirilmiştir. Yapılan istatiksel işlemler sonucunda gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sözü edilen bu farklılığın hangi gruptan/gruplardan kaynaklandığını bulmak için de Tukey analiz tekniğiyle gruplar arasında ikili karşılaştırmalar yapılmıştır. Varılan sonuçlar ise şunlardır: I) Tepegöz saydamlarıyla öğretim gören grup arasında; I. grup lehine anlamlı fark bulunmuştur; II) Döner levha ile öğretim gören grupla, tebeşir tahtasıyla öğretim gören grup arasında; döner levha lehine anlamlı fark bulunmuştur; (III) Tepegöz saydamlarıyla öğrenim gören grupla, döner levha ile öğretim gören grup arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]