Zihinsel engelli çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin etkililiği : Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Biriminde bir uygulama/ Sezgin Vuran.
Abstract
Bu araştırmanın amacı Ana.Ü.E.F Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Birimi'nde bağımsız olarak giyinme becerilerini gerçekleştiremeyen çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan Giyinme Becerileri Öğretim Materyali ile yapılan öğretimin, pantolon, (V) yakalı kazak ve çorap giyme becerilerinin kazanılmasındaki etkililiğini belirlemektir. Bu araştırmanın deneklerini 1988-1989 öğretim yılında Ana.Ü.E.F. Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Birimi'nde grup öğretimine devam eden 5'er kişilik iki gruptaki 10 öğrenci ve bire-bir öğretime devam eden 5 öğrenci olmak üzere toplam 15 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma, ön-test son-test deneme modelindedir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için Giyinme Becerileri Ölçü Araçları, Çocukların pantolon, (V) yakalı kazak ve çorap giyme düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirilmiştir. Ön-test ve Son-test olarak tüm deneklere uygulanmıştır. Giyinme Becerileri Ölçü Araçları'nın ön-test olarak uygulanmasından sonra ortalama puanı düşük olan grupta, çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan Giyinme Becerileri Öğretim Materyali uygulanmıştır. Gruplardan birinde özellikle sistemli biçimde giyinme becerileri öğretimine yer verilmemiş üçüncü grupta ise ÖZEP öğrencileri hazırladıkları etkinlikleri uygulamışlardır. Araştırma verilerin analizinde grupların kendi içinde ön-test, son-test puanları Wilcoxon-T Testi kullanılarak sınanmıştır. Giyinme Becerileri Öğretiminin yapıldığı ve sistemli giyinme becerileri öğretiminin yapılmadığı grupların son test puanları Mann-Whitney U Testi ile sınanmıştır. Araştırma bulguları çocukların yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan Giyinme Becerileri Öğretim Materyali'nin uygulanmasının pantolon, (V) yakalı kazak ve çorap giyme becerininin kazandırılmasında etkili olduğu izlenimini vermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]