Hizmet içi eğitim programlarının değerlendirme durumları
Abstract
Toplumların varlığını, kalkınmasının, sosyal ilişkilerin kurulmasını ve sürdürülebilmesini sağlayan en önemli olgulardan biri eğitimdir. Kişinin okul yaşamından sonra, işte bilgi eksikliği, deneyim noksanlığı, beceri zayıflığı, adaptasyon zorluğu çektiğinde, kurumlar da yeni teknolojiden yararlanarak prodüktivitelerini arttırmak, maliyetleri ucuzlatmak istediklerine hizmet içi eğitim kaçınılmaz olmuştur. Bu zorunluluk kalkınma planlarına ve yasalara girmiştir. Kurumlarda da uygulamaları gün geçtikçe artmıştır. Bu çalışmada, gün geçtikçe uygulamaları artan, yasalarla kalkınma planlarıyla, kurumların özel amaçlarıyla önem ve gereklilik kazanan hizmet içi eğitim programların değerlendirme durumları saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, toplum, çalışan ve kurum ilişkisi, hizmet içi eğitim, kalkınma planları ve yasalardaki hizmet içi eğitim, kurum, birey, ekonomik ve toplum açısından probleme yer verilmiştir. İkinci bölümde, araştırmanın kapsamı, verilerin toplanması ve çözümü ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, kurumlardan elde edilen bulgular ve bu bulgulara dayanılarak yapılan yorumlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, bulgulara kadar olan kısmın özeti, bulgulara dayanılarak yargı ve yargıya dayanılarak da öneriler yer almaktadır. Araştırma, kurumlarda uygulanan hizmet içi eğitim programlarının değerlendirme durumunun niceliğini, değerlendirilen ve değerlendirilmeyen programların sayısını, değerlendirilen programlarının nitelik olarak durumunu, değerlendirmenin hizmet içi eğitim etkinliği sonunda mı, yoksa eğitime katılan personelin işyerine döndükten sonra mı yapılmış olduğunu ve hizmet içi eğitim programlarını değerlendirirken hangi yöntemleri kullandıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bilgiler Nisan-Mayıs 1989 tarihlerinde kurumlara gidilerek, ilgili ve yetkililerle görüşerek toplanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]