Türk ve Japon öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırma, Türkiye'de ve Japonya'da öğretmen yetiştirme sistemlerinin hizmetöncesi ve hizmetiçi eğitimi boyutlarındaki benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu nedenle Türkiye' de ve Japonya'da hizmetöncesi öğretmen yetiştirme sistemleri; öğrenci seçimi, öğretim programları, staj ve uygulama, istihdam ve stajyerlik ile öğretmenlerin hizmetiçi eğitimleri, statülari ve meslek kuruluşları boyutlarında ele alınarak karşılaştırılması hedeflenmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırmada, 'Tarama Modeli' kullanılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde tanımlayıcı ve tarihsel yaklaşım ile yapısal-işlevcilik yöntemleri kullanılmıştır. Ayrıca bilgi toplama formu, kütüphane taraması ve görüşme tekniğine yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, Türk ve Japon eğitim sisteminin genel yapısı ile hizmetöncesi öğretmen yetiştirme, öğrenci seçimi, eğitim programları, istihdam politikaları ve staj uygulama boyutlarında benzerliklerin daha çok olduğu; buna karşın, hizmetiçi eğitim uygulamaları ile öğretmenlerin statüleri ve meslek kuruluşları boyutlarında ise farklılıkların olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bulgular ışığı altında, Türkiye için geçerli olabilecek bir 'Öğretmen Yetiştirme Modeli' önerilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [142]