Değer Temelli Fiyatlama: Ürünün Tüketici Değer Algısına Göre Fiyatlanması
Özet
Bu çalışmanın amacı, uygulamada deşer temelli fiyatlama yönteminin kullanımına ilişkin içerikler
sunmaktır. Pazarlamacılar her zaman pazarlama karması elemanlarından biri olan fiyatlamaya daha
az önem vermişlerdir. Oysaki fiyatlama, diğer pazarlama karması elemanlarına (ürün, dağıtım, tutundurma)
oranla isletmenin satış ve karlarını daha kısa dönemde ve daha fazla arttıran elemandır. Çalışmada,
tüketicinin değer algısını belirleyen faktörler ve değer temelli fiyatlama yöntemi hipotetik bir örnek
uygulama ile açıklanmaktadır. Çalışma, uygulamacılar ve akademisyenler için yöntemin potansiyel
yararlarına da değinmektedir. The objective of this study is to present insights about the use of a value-based pricing in practice.
Mostly, marketers have paid less attention to the pricing being one of the marketing mix elements.
However, pricing is the element which more increases sales and profit of firm in the short-term relative
to other marketing mix elements such as, product, distribution and promotion. In the study, factors
explaining of customer’s value perception and value-based pricing are explained by a hypothetical
example. The study also presents potential utilities of the method for practitioners and academicians.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/318Koleksiyonlar
- Cilt.08 Sayı.2 [15]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Aykırı değer durumunda genelleştirilmiş behrens-fısher problemi için düzeltilmiş testler
Çavuş, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 2016)İkiden fazla anakütlenin ortalamalarının eşitliğinin test edilmesi için gerekli varsayımlar sağlandığında Klasik F-testi yeterince güçlüdür. Anakütle varyansları homojen olmadığında Klasik F-testi bu gücünü kaybetmektedir. ... -
Deger zinciri analizi: Havayolu işletmeleri için genel bir çerçeve
Kuyucak, Ferhan; Şengür, Yusuf (2009)Havayolu isletmeleri faaliyet gösterdikleri karmasık ve rekabetçi çevrede varlıklarını ve karlılıklarını sürdürmek için bu çevreyi iyi anlamalı ve analiz etmelidirler. Ayrıca, havayolu isletmelerinin iç çevreleri de oldukça ... -
Finansal Risklerin Uç Değer Kuramı İle Ölçülmesi
Arık, Ayşe; Bulut, Başak; Sucu, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada; finansal piyasalardaki uç durumlar, uç değer teoreminin, en büyük değerler ve eşik sınırın üzerinde kalan değerler yöntemlerine bağlı olarak incelenmiştir.Risk analizinin ölçülmesinde ise riske maruz değer ...