Üç-altı yaş grubu çocuklara, kavramlarla ilgili benzerlik ve farklılıkların öğretilmesinde, fotografik illüstrasyon yöntemi ile stilize illüstrasyon yönteminin etkililiği
Abstract
Bu araştırma ile, üç-altı yaş grubundaki çocuklara kavramlarla ilgili benzerlik ve farklılıkların öğretilmesinde stilize illüstrasyon yöntemi ile fotoğrafik illüstrasyon yöntemlerinin etkili olup olmadığı ortaya koyma olarak belirlenmiştir. Fotoğrafik illüstrasyonlarla yapılan uygulama ile stilize illüstrasyonlarla yapılan uygulama ile stilize illüstrasyonlarla yapılan uygulamalarda öğrencilerin başarıları arasında bir farklılık olup olmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Eğitim sisteminin çeşitli kademelerinde kullanılan resimlerini anlatılmak istenen konuyu öğrencilere en kolay ve en etkili yoldan anlatabilmesi için, öğretmenlerin resim seçiminde daha dikkatli olması yolunda etkili olabilmesi; çocuk öyküleri resimleyen çocuk resimleri ile çalışan ressamlara hangi tür resimleri seçmeleri gerektiği konusunda etkili olabilmesi araştırmanın önemini oluşturmaktadır. Araştırmanın yapılabilmesi için, anaokulu ve ilkokul 1. sınıf müfredatlarından ''Varlıklar arasındaki ilişkiler'' ünitesi seçilmiştir. Bu ünite varlıklar arasındaki benzerlikler ve varlıklar arasındaki farklılıklar konulara ayrılmıştır. Öntest ve sontest olarak kullanılacak 40 soruluk bir ölçme aracı hazırlanmıştır. Ölçme aracı stilize illüstrasyonlar ve fotoğrafik illüstrasyonlarla ayrı ayrı hazırlanmıştır. Fotoğrafik illüstrasyonlardan etkilenmesi beklenen grupta fotoğrafik illüstrasyonlar ve ölçme aracı kullanılmıştır. Stilize illüstrasyonlardan etkilenmesi beklenen grupta stilize illüstrasyonlar ve ölçme aracı kullanılmıştır. Uygulama için 50 fotoğrafik illüstrasyon, 50 stilize illüstrasyon hazırlanmıştır. İllüstrasyonlar için anaokulu test kitaplarından 30 kavram seçilmiştir. Bu kavramların çocukların günlük hayatlarında sık sık kullandıkları varlıklar olmasına dikkat edilmiştir. Ölçme aracı öntest ve sontest olarak ayrılan birinci ve ikinci gruplara uygulanmıştır. Öntest ve sontestten elde edilen puanların aritmetik ortalamaları alınarak puan farkı .05 lik anlamlılık düzeyinde araştırılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]