İlkokullarda fen eğitimi teknolojisi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmada, ilkokullarda öğretmenler tarafından gerçekleş- tirilen fen eğitimi teknolojisi uygulamaları ve öğretmenlerin bu uygu- lamalar konusundaki görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, 1992-1993 öğretim yılında, örnekleme alınan 21 ilkokuldaki 142; 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin yargısal verilerin de- ğerlendirilmesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Eskişehir İl merkezindeki ilkokulların 4. ve 5. sınıflarında görev yapan öğretmen- lerin, 1992-1993 öğretim yılına ilişkin görüşleriyle sınırlıdır. Bu çalışma, tarama modelinde desenlenmiştir. Verierin toplan- masında anketten yararlanılmıştır. Veri toplama aracı, ilgili alanya- zın taranarak ve ilgili uzmanlara danışılarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Anket; 1.) Kişisel Bilgiler, 2.) Fen Bilgisi Dersi- nin İşlenişi ve Fen Eğitimi Teknolojisi Uygulamalarına İlişkin Görüş- ler, olmak üzere iki bölümden oluşmuştur. Verilerin analizinde frekans, yüzde, X (kay kare), C (contin- gency) katsayısı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak da .05 alın- mıştır. Yapılan veri analizlerinden sonra şu sonuçlara varılmıştır: 1. Öğretmen görüşlerinden elde edilen verilere göre, ilkokul- lardaki fen eğitimi teknolojisi uygulamaları yeterli düzeyde değildir. 2. Öğretmenler, fen eğitimi teknolojisi uygulamaları için okullarındaki fiziksel olanakları, ders araç-gereçlerini, görsel-işit- sel araçları yetersiz bulmaktadırlar. Öğretmenlerin büyük bir bölümü (%80.0), İl Eğitim Araçları ve Donatım Merkezi'nden ''yeterince'' yararlanamamaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]