Mikroöğretim yönteminin hentbolde teknik öğretim üzerindeki etkililiği
Abstract
Bu araştırma, hentbol dalının teknik öğretiminde mikroöğretim yönteminin, öğrenci-sporcuların temel pas ile ilgili becerileri kazanabilmelerine etkisi olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 1993-1994 öğretim yılı birinci yarıyılında, Süleyman Çakır Lisesi Ortaokul 1. sınıf erkek öğrencilerinden seçilen 20 denek üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deneysel nitelikteki bu araştırmanın denekleri, 10 pas oyunundaki performanslarına göre denkleştirilmiş ve 10'u deney 10'u da kontrol grubuna ayrılmıştır. Deney grubundaki öğrenci-sporculara, mikroöğretim yöntemi, kontrol grubuna da hentbol öğretim yöntemi uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında, antrenörlerin öğrenci-sporcuları değerlendirme formundan yararlanılmıştır. Araştırmada, öğrenci- sporculara temel pas hareketi öğretim öncesi öntest, öğretim sonunda da sontest olarak uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin sınanmasında mikroöğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile hentbol öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun aritmetik ortalamalarının arasındaki fark 0,05 anlamlılık düzeyinde t testi ile sınanmıştır. Yapılan çözümleme işlemlerinden sonra şu sonuçlara varılmıştır: 1. Hentbol dalının teknik öğretiminde, öğrenci-sporcuların temel pas ile ilgili becerileri kazanabilmesinde, deney grubuna uygulanan mikroöğretim yöntemi, kontrol grubuna uygulanan hentbol öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu sağtanmıştır. 2. Basit hareketlerin verildiği öğretim aşamalarında, deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]