Yükseköğretim kurumlarında uygulanan temel İngilizce hazırlık sınıfı programları amaçlarının gerçekleşme düzeyi : (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Hazırlık Okulu'nda bir uygulama)
Abstract
Türkiye'de bir gerçek olarak bilinen yabancı dil öğretim sonunun en önemli temel nedenleri olarak, sağlıklı ve tutarlı yabancı dil öğretim programlarının uygulanamayışı ve süreçte program değerlendirme çalışmalarının eksikliği ve bu konuda çözüm önerileri getirebilecek bilimsel araştırmaların sayı olarak yetersizliği gösterilebilir. Bu tür yapılacak bilimsel araştırmalar sonucunda, temel İngilizce hazırlık sınıfı programlarının yeterli ve yetersiz yönleri belirlenerek, mevcut aksaklıkları ortadan kaldırmak için süreç içerisinde, yükseköğretim kurumlarında uygulanan yabancı dil öğretim programları için gerekli olan program geliştirme çalışmalarının iyileştirilmesi sağlanacaktır. Bu araştırmanın amacı, Yükseköğretim Kurumlarında Uygulanan Temel İngilizce Hazırlık Programı Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi'ni (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü 1996Ê1997 Öğretim Yılı Hazırlık Okulu'nda Bir Uygulama) değerlendirmek, konuyla ilgili mevcut sorunları saptamak ve araştırmanınamacı doğrultusunda bu sorunların çözümü için bazı öneriler getirebilmektir. Bu araştırmada, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü 1996Ê1997 Öğretim Yılı Temel İngilizce Hazırlık Programı'na katılan tüm öğrenci ve öğretim elemanlarından, ayrıca programdaki düzeylere göre belirlenmiş kurlardan, anket tekniği yoluyla program hakkında görüş istenmiştir. Bu görüşler arasındaki ilişkiler, kay kare istatistik tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Programa katılan öğrencilerin, programa girişteki ve programdan çıkıştaki başarı durumlarını rakamsal olarak değerlendirebilmek için programdan önce önÊtest olarak uygulanan ölçme aracı, daha sonra sonÊtest olarak program sonunda tekrar uygulanmıştır. Öğrenci başarılarındaki farklılıklar, kişisel özelliklere göre değerlendirilmiştir. Bu verilerin analizinde ''t'' testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmış ve anlamlılık düzeyi 05 olarak alınmıştır. Yapılan çözümlemeler sonucunda şu sonuca varılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]