Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin bir boyutu olan öğretim sürecindeki etkinliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerinin görüşleri
Abstract
Okul değişkeninin en önemli öğesi öğretmenlerdir. Çünkü etkili bir sınıf yönetimi için, gerekli olan eğitim süreçlerinin düzenlenmesinden ve yürütülmesinden öğretmenler sorumludur. İyi bir sınıf yönetimi için, öğretmenlerden öğretim sürecini planlamaları, planlama doğrultusunda uygulamaları ve değerlendirmeleri beklenir. Öğretmenlerin, öğretim sürecini yönetme yeterliği, eğitim sisteminin kalitesini de büyük oranda etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetiminin bir boyutu olan öğretim sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmen görüşleri ile bu görüşlerin mesleki kıdem ve mezun olan öğretim kurumuna göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, Eskişehir il merkezi ilköğretim okullarında çalışan 1017 öğretmen ile Eskişehir, Afyon, Bilecik, Kütahya ve Konya illerinde görev yapan 140 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Toplanan verilerin, bilgisayar ortamında "SPSS 7.0 for Windows" paket programı ile istatistik çözümlemeleri yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve x² kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin öğretim sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerinde, müfettişlerin görüşleri ile öğretmenlerin kendileri hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]