Ortaöğretim kurumlarında görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin çalışma ortamlarına ilişkin görüşleri ve beklentileri : bir durum çalışması, Eskişehir ili örneği
Abstract
Bu araştırma Eskişehir ili merkezinde görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini inceleyen niteliksel bir çalışmadır. Bu bağlamda bilgisayar öğretmenlerinin, *görev ve sorumlulukları,*görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmek için değişmesini istedikleri durumlar *görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmek için gösterdikleri kişisel çabalar ve karşı1aştıkları durumlar incelenmiştir. Türkiye'de bilgisayar eğitiminin çok uzak olmayan bir geçmişi vardır. Üniversitelerde kurulan bölümlerle bilgisayar öğretmenleri yetiştirilmektedir. Bu araştırmanın olası sonuçları Bilgisayarın eğitimde kullanılmasıyla ilgili çeşitli projeler yürüten Milli Eğitim Bakanlığına, bu projeler hakkında dönüt verecek, yeni projeler için yol gösterecektir. Ayrıca bilgisayar öğretmenlerinin özlük hakları tartışılmaya açılabilecek, ve bu konuda iyileştirme çalışmaları yapılabilecektır. Bu çalışma ayrıca üniversiteleri bilgisayar öğretmeni yetiştiren bölümlerine dönüt niteliğinde bilgiler sunacaktır. Alanyazında yapılan araştırmalar incelendiğinde, gerek öğretmenlerin sorunlarını inceleyen araştırmalara gerekse bilgisayar eğitiminin sorunlarını inceleyen araştırmalara rastlanmıştır. Bununla birlikte, bu çalışma bilgisayar öğretmenlerinin durumlarını doğrudan inceleyen ilk araştırma olması açısından önem taşımaktadır. Yapılan araştırmalar, öğretmenlerin çalışma ortamlarında idarecilerin, diğer çalışanların ve kendilerinin etkili olduklanrını göstermiştir. Yapılan araştırma sonuçlanna göre, öğretmenlerin büyük çoğunluğu stres altında çalışmaktadır ve öğretmenlerin iş verimliliğini etkileyen ücret, özerklik ve yetki gibi etmenler bulunmaktadır. Araştırmaya onbir bilgisayar öğretmeni katılmıştır Araştırmaya katılan bilgisayar öğretmenleri ortaöğretim okullarında görev yapmaktadırlar. Araştırmacı bilgisayar öğretmenleriyle birebir görüşmeler yapmış, nitel çalışma özelliklerine uygun olarak araştırma temaları belirlendikten sonra analizler yapılmıştır. Bilgisayar öğretmenleri, çalışma yaşamlarında değişik görevler üstlenmektedir. Bu görevler resmi görevler olabileceği gibi resmi olmayan görevler de olabilmektedir Bilgisayar öğretmenIeri Uzmanlık isteyen görevlerin yanısıra sıradan bilgisayar kullanıcılarının yapabileceği işleri de yapmaktadırlar. Bilgisayar öğretmenleri, çalışma yaşamlarına eğitim-öğretim ortamlarından ya da yönetim sisteminden kaynaklanan sorunlar yaşamaktadırlar Bilgisayar öğretmenleri yaşadıkları sorunlar karşısında kişiel çabalar göstermekte, bu çabaların bir kısmından olumlu sonuçlar almaktadır. Bilgisayar öğretmenlerinin sayısı çok azdır. Mesleki bir örgütlenmeleri yoktur. Bilgisayar öğretmenleri güncel olabilmek ve güncel kalabilmek için çok çalışmak zorundadırlar.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]