Öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri
Özet
Bu araştırma ile resmi genel liselerde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşlerinin neler olduğunu ve bu görüşlerinde mesleki kıdeme göre fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılı Bahar Döneminde Eskişehir il merkezindeki 13 genel lisede görev yapan 285 öğretmen ve 37 yönetici üzerinde gerçekleştirilmiş; 230 öğretmen ve 37 yöneticiden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen, iki bölüm ve toplam 49 maddeden oluşan "Öğrenen Örgüt Kültürünün Özellikleri Anketi" ile toplanmıştır. Öğretmen ve yöneticilerin görüşleri yüzdelerle verilmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinde mesleki kıdemlerine göre fark olup olmadığı tek yünlü varyans analizi ile belirlenmiştir. Araştırmada yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürünün genel özellikleri ile öğrenen örgüt kültürünün alt boyutlarından; birey sorumluluğuna, okul vizyonuna, bilgi edinimi, paylaşımı ve bilgi teknolojilerinin kullanımına ilişkin özelliklere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin mesleki kıdemlerine göre farklı olmadığı saptanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3297
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]