İlköğretim müfettişlerinin rehberlik ve işbaşında yetiştirme görevlerini gerçekleştirme düzeyleri ve alınması gereken önlemlere ilişkin görüşleri
Abstract
Eğitim öğretim faaliyetlerinin daha verimli hale gelmesinde ve eğitim öğretim problemlerinin çözümünde öğretmenlerin birçok yönden yardıma ihtiyaçları vardır. Çağdaş eğitim anlayışında öğretmene bu yardımı denetmenlerin sağlaması temel bir prensip olarak kabul edilmektedir. Çağdaş eğitimde denetmenden beklenen başlıca görev, okuldaki eğitim öğretim çalışmalarının daha verimli olabilmesi için eğitim öğretim faaliyetlerinde öğretmene yardımcı ve rehber olmaktır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişIerinin rehberlik ve işbaşında yetiştirme görevlerini gerçekleştirme düzeyleri ve alınması gereken önlemlere ilişkin ilköğretim müfettişlerinin görüşleri ile bu görüşlerin yaş, mezun olunan öğretim kurumu, Milli Eğitim Bakanlığındaki toplam hizmet süresi ve ilköğretim müfettişliğindeki toplam hizmet süresine göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler anket yoluyla toplanmıştır. Çalışma evrenini Eskişehir, Kütahya ve Bilecik illerinde görev yapan 71 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde F testi, Tukey testi ve Varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]