Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama etkinliklerindeki yeterlikleri
Özet
Okulöncesi dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bu dönemde çocuklara sunulan yaşantılar onların gelecekteki yaşama bakış açısını önemli derecede etkiler. Okulöncesi eğitim programında gerçekleştirilen drama etkinlikleriyle çocukların, kendilerini başkasının yerine koyarak çok yönlü gelişmeleri, eğitimde etkin rol almaları, kendini ifade edebilmeleri, yaratıcı olmaları, yaşamı çok yönlü anlamaları, araştırma istek ve duygularını geliştirmeleri ve öğrenme isteklerini artırmaları amaçlanmaktadır. Bu nedenle de nitelikli bir eğitimin gerçekleştirilmesinde ve okulöncesi dönemden başlayarak toplumu oluşturacak bireylerin yetişmesinde önemli bir rol üstlenen öğretmenlerin drama konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaları son derece önemlidir. Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama etkinliklerindeki yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2002-2003 eğitim öğretim yılında Eskişehir ilinde resmi ve özelokulöncesi eğitim kurumlarında çalışmakta olan 179 okulöncesi eğitim öğretmeni oluşturmuştur. Ulaşabilme kolaylığı nedeniyle çalışma evreni aynı zamanda araştırmanın örneklemi olarak alınmıştır. Araştırmada verilerin çözümü için önce okulöncesi eğitim öğretmenlerinin anket formuna verdikleri yanıtlar SPSS programında bilgisayar ortamında değerlendirilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, okulöncesi eğitim öğretmenlerinin yeterlikleri sayı ve yüzdeler olarak ifade edildikten Sonra aritmetik ortalamaları alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, öğretmenlerin drama etkinlikleri ve öğrenme durumları, drama etkinliklerinde çocuk oyunları, drama etkinliklerinde müzik ve dans eğitiminden yararlanma, drama etkinliklerinde değişik eğitim ortamlarından yararlanma ve drama etkinliklerinin değerlendirilmesi konularında yeterli oldukları görülmüştür. Buna karşın drama ve drama eğitimi, drama etkinliklerinde plastik sanatlardan yararlanma ve drama etkinliklerinde çocuk yazınından yararlanma konularında ise yeterli olmadıkları görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3323
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]