Türkiye'nin Avrupa Birliği ile bütünleşmesi sürecinde sosyal bilgiler dersinin işlevselliği
Abstract
Teknolojide yaşanan gelişmeler, ülkeler ve toplumlar arasındaki etkileşimi güçlendirmektedir. Bu temelde ülkeler arasında çok üyeli birlikler kurulmaktadır. Bunlar arasında çeşitli serbestileri, hatta ortak vatandaşlığı amaç edinenler bulunmaktadır. Küreselleşme olarak da adlandırılan bu sürecin önemli bir parçasını Avrupa Birliği (AB) oluşturmaktadır. AB günümüz dünyasının en güçlü ülke birliklerinden biri olarak gösterilmektedir. Başlangıçta ekonomi temelinde oluşturulan AB’nin zamanla sosyo politik bir yapıya büründüğü görülmektedir. Birlik tarafından gerçekleştirilen birçok etkinlikte, halkları ile birlikte tüm üye ülkelerin ortak politikalarda bir araya gelmelerinin oldukça önemli olduğu sık sık vurgulanmaktadır. Özellikle 1990’lı yıllardan başlayarak tüm üye ülkelerin AB adı altında bütünleşmesinde eğitimin önemine dönük tartışmalar yaşanmaktadır. Bu bağlamda AB’nin eğitimden ülke halklarını kaynaştırmak, bütünleştirmek ve ortak bir amaç doğrultusunda vatandaş yetiştirmek üzere yararlanmak istediği söylenebilir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [142]