İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun aynntılı bir biçimde betimlenmesi amaçlandığından, katılımcı gözleme dayalı betimsel durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma deseni tür olarak, bütüncül tek durum desenine girmektedir. Araştırmanın uygulaması, 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir İli Avukat Mail Büyükerman İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, 5/A sınıfındaki 18'i kız, 12'si erkek olmak üzere toplam 30 öğrenci ile sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, 25 Mayıs 2005-19 Aralık 2005 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmada, teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulaması Sosyal Bilgiler dersi ve Bilgisayar dersinde 16 Kasım 2005-5 Aralık 2005 tarihleri arasında toplam 17 ders saatinde yapılmıştır. Araştırma verileri; "Öğrenci Kişisel Bilgi Formu", "Katılımcı Gözlem", "Video Kayıtları", "Yarı-yapılandırılmış Görüşme", "Araştırmacı Günlüğü", "Öğrenci Günlükleri" ve "Öğrenci Ürün Dosyası" olmak üzere farklı veri toplama araçlarıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş, daha sonra, araştırma soruları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma soncunda elde edilen bulgulara dayalı olarak şu sonuçlar ortaya çıkmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [142]