İnsan kaynakları yönetim süreçleri çerçevesinde öğretmen değerlendirmesinde performans değerlendirme : özel bir ilköğretim okulundaki sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özel bir ilköğretim okulunda görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğretmen değerlendirilmesinde performans değerlendirme sistemine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda, araştırmada nitel araştırma yaklaşımlardan yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmış ve veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın uygulaması, 2006-2007 Öğretim yılı güz döneminde Eskişehir İli MAT-FKB Özel Gelişim İlköğretim Okulırnda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, okulun ilköğretim bölümünde görev yapmakta olan 12 sınıf Öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, öğretmenlerin uygun oldukları saatlerde görev yaptıkları okuldaki veli görüşme odalarında 25 Aralık 2006-15 Ocak 2007 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmada, araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan "Yarı-yapılandırılmış Görüşme Formu" ve "Öğretmen Kişisel Bilgi Formu" aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verileri içerik analiz yoluyla çözümlenmiş, daha sonra, araştırma soruları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]