Türkiye Gsm Piyasasında Üçüncü Dereceden Fiyat Farklılaştırması Uygulamalarının Refah Ve Çıktı Üzerine Etkilerinin Analizi
Abstract
Eksik rekabet piyasalarında uygulanan üçüncü dereceden fiyat farklılaştırmasının etkilerini araştıran
çalışmalar daha çok monopol piyasalarla ilgili olsa da, günümüzde bu tür bir fiyatlamanın etkilerinin
oligopol piyasalarda da araştırıldığı gözlenmektedir. Bu çalışmada Türkiye GSM sektöründe faaliyet
gösteren firmaların öğrencilere yönelik olarak uyguladığı üçüncü derece fiyat farklılaştırmalarının
etkileri ortaya konulmaya çalışmıştır. Genel olarak, öğrencilerin tabii olduğu tarifeler sonucunda
konuşma sürelerinin arttığı ve daha ucuza konuştukları ve uzun dönem fiyat farklılaştırmasının
faydaları olan refah ve çıktı etkisinin gerçekleştiği gözlenmiştir. Although the studies examining effects of third degree price discrimination in incomplete markets are
mostly limited to monopoly markets, recent studies heavily focused on the oligopoly markets. In this
study, we try to figure out the effects of third degree price discrimination used by Turkish GSM sector
towards to college students. According to findings of the study, there is a significant welfare and output
effects of the long term price discrimination in GSM sector in Turkey for college students leading to
paying less and speaking more.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.10 Sayı.2 [14]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]