Üç boyutlu bilgisayarlı animasyon ve yaratıcılık ilişkisi
Abstract
"Üç Boyutlu Bilgisayarlı Animasyon ve Yaratıcılık ilişkisi" adlı bu çalışma; üç boyutlu bilgisayarlı animasyon yazılımlarının, ya- ratıcı kişiye sağladığı olanakları inceleyerek, bu olanakların yaratı- cı süreçteki yerini saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmamızda, üç boyutlu bilgisayarlı animasyon yazılımları- nın yaratıcı kişiye, diğer araçlara oranla sağladığı geniş olanaklar incelenmiştir. Bu olanaklar teknik yönde, bu alandaki yazılımların sunduğu 16.7 milyon renk tonlamasıyla birlikte gerçeğe yakın renk ve dokulardamodel oluşturma kolaylığı, yaratıcı kişinin isteği doğrultu- sunda sahne oluşturabilme, obje, kamera ve ışık kaynaklarını hareket- lendirmedeki sınırsızlık ve bütün bunların oldukça kısa bir süre içe- risinde uygulanabilmesi ile animasyonun daha oluşum aşamaları sırasın- da, gerekli görülen yerlerdeki değiştirmelerin de yapılabilmesidir. A- nimasyon süresince, animatörün sadece temel hareketleri belirlemesi ve yazılımın ara hareketleri doğru bir şekilde hesaplayarak uygulama- ya koyması, yaratıcı kişinin birçok ince detayı hesaplaması gereği or- tadan kaldırmıştır. Böylece yaratıcı kişi, yeni yaratılara daha fazla zaman ayırabilmektedir. Üç boyutlu bilgisayarlı animasyon yazılımlarının sağladığı bu olanaklar, yaratıcı kişinin, gerçek dünyada var olan obje ve modelleri gerçeğine çok yakın bir şekilde yaratabilmesiyle birlikte, gerçekte var olmayanbiçim ve şekilleri de yaratabilmesini, hayal gücünü sınır- sız hareketler ve anlatım olanaklarıyla gerçekleştirebilmesini sağlar. Diğer bir bakışta üç boyutlu bilgisayarlı animasyon, yaratıcılığın iç- sel yanının dışsallaştırılması için, oldukça geniş olanaklar sağlayan gelişmiş bir araçtır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]