Üç boyutlu bilgisayar animasyonda hareket
Özet
Bu tezin amacı, üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemleri ile hareket kuramlarıarasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Araştırmamızda üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemlerinin sağladığı hareket olanakları incelenmiştir. Animasyon her karesinde bir çok değişikliklerin yapıldığı di- namik görüntüler oluşturma işlemidir, olan resimler bütünüdür. Üç bo- yutlu mekanda (x, y, z, koordinatlarında), üç boyutlu modelleme proğ- ramları aracılığı ile oluşturularak hareket ettirilmesi işlemidir. Üç boyutlu bilgisayar animasyon, iki boyutlu bilgisayar animasyon sis- temlerinin bir uzantısı olduğundan genelde temel özellikleriaynıdır. Üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemlerininen büyük özel- likleri yazılımlardadır. Üç boyutlu bilgisayar animasyonda, objelerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesi, şekilleri değişe bilmesi, kamera, ışık'ların hareket edilmesi ve en önemlisi anahtar karelerin bilgisayar tarafından tamamlanması, gerçek zamanda hareketlerin göz- lenmesi sanatçılara yeni olanaklar sunmaktadır. Üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemleri ile gerçekte var olmayan hayali nesnelerin iki yada üç boyutlu ortamda incelene bilme olanağı bulunmaktadır. Böylece sanatçılar üç boyutlu bilgisayar ani- masyon sistemlerinde hareket öğesiyle çalışmalarına daha üst düzeyde b ir duyarlılık ve estetik boyut kazandırmaktadırlar.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3592
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]