Zihinsel engelli çocukların el becerilerinin gelişmesine resim-iş dersinin katkısı ile ilgili özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri
Abstract
Bu araştırma, zihinsel engelli çocukların el becerilerinin gelişmesine, resim-iş dersinin katkısı ile ilgili özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen altı alt amaç belirlenmiştir. Bunlar: Zihinsel engelli çocuklara eğitim veren özel eğitim öğretmenlerinin resim-iş dersi ile ilgili eğitim durumları, zihinsel engelli çocuklara verilen resim-iş eğitimindeki potansiyel gücün etkin bir şekilde kullanılması, çalışmaların sistemli ve çocuğun çok yönlü gelişmesine katkı sağlayacak şekilde uygulanması, çocuğun el becerisinin gelişiminde resim-iş dersi uygulaması, çalışmaların el becerisinin gelişmesine yönelik sistemli ve düzenli bir şekilde yapıldığı, malzemelerin kullanım ve niteliklerine göre ayrılabileceği bir ortamın durumu, çocukların el becerisinin gelişiminde resim-iş dersi programı ile ilgili destekleyici nitelikteki uygulamaları kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, anket formu uygulanmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın verilerinden elde edilen bulgular anket formu sorularından yola çıkarak araştırmanın alt amaçlarının içeriğine göre hazırlanmış iki ayrı tablo ile ifade edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, zihinsel engelli çocukların el becerisinin gelişimine katkı sağlamak amacı ile resim-iş dersi programının bu alanda, eğitim almış öğretmenler tarafından, bölüm dersleri dışında resim-iş dersi uygulamasına yönelik eğitim almamış olmalarına rağmen yeterli düzeyde uygulandığı belirlenmiştir. Araştırmanın son kısmında, araştırmanın bulgularından elde edilen bilgilere göre uygulama yönelik ve ileri araştırmalara yönelik bir takım önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]