İlköğretim okullarındaki işitme engelliler için resim eğitimi programı ve bu programın işitme engelli kişinin resimsel gelişimine etkisi
Abstract
Türk toplumunun, yücelmesi ve mutluluğu yönünde çizilmiş bir hedefe, yalnızca kuramsal bilgilere boğulmuş kişilerle değil, yaratıcı gücü gelişmiş çok yönlü düşünülebilen, vatandaşlık sorumluluğu ve dayanışma duygusu ile dolu, tüketici değil, üretici bireylerle ulaşılabilir. Buna bağlı olarak, bir ülkenin genel eğitim-öğretim sisteminde, sanat eğitiminin rolü oldukça büyüktür. Sanat eğitimi içerisinde geniş bir yere sahip olan resim eğitimi ise bireyin yaratıcı gücünün gelişiminde önemli bir yer almaktadır. Resim eğitimi, normal işiten bir çocuk için ne kadar gerekli ise engelli bireyin gelişimi için de o kadar önemlidir. Bu çalışma ile ilköğretim okullarında, resim egitimi programı dahilinde, işitme engelli öğrencilerin resimsel gelişimlerinin, genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]