Sanat eğitiminde alternatif yöntemler
Abstract
Sanat eğitiminin genel eğitim içerisinde yöntemsel birtakım farklılıklara ihtiyaç duyduğu gerçeğinden yola çıkılarak yapılan bu araştırma, sanat eğitimi dersleri öğretim yöntemleri ve bunlara eklenebilecek alternatif yöntemleri ortaya koyma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen alt amaçlar belirlenmiştir. Bunlar: mevcut sanat eğitimi yöntemlerinin hangileri olduğu, alternatif hangi yöntemlerin oluşturulabileceği, "Mozart etkisi" yönteminin resim derslerinde nasıl uygulanabileceği, Mozart'ın öğrenci çalışmalarına yaratıcılık, özgür ifade, el becerisi yönünden faydası olup olmadığı, dersler sırasında olumlu ya da olumsuz etkilenen öğrenci oranının ne olduğunu kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, uygulamalı deney yöntemi kullanılmıştır. Dersler sırasında öğrenci grubunun bir kısmına sürekli olarak Mozart dinletilerek çalışma yaptırılmış, diğer gruplara müzik dinletilmeden çalışma yaptırılmıştır. Öğrencilere ait bu çalışmalar, araştırmanın sonunda geri dönütleriyle birlikte verilmiştir. Araştırmanın son bölümünde uygulamalara yönelik önerilerde, bu sonuçlar sunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]