Güzel sanatlar eğitiminde çıplak model kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri
Abstract
Bu çalışmada çıplak modelin günümüze değin süregelen tarihsel süreçte kullanımı, bu konuda yaşanan çeşitli sorunlar ele alınmış; sanat eğitimi alan öğrencilerin konuyla ilgili görüşleri veri toplama aracı sonucunda çıkan veriler ışığında incelenmiştir. Çıplak modelin sanat eğitiminde kullanımı 17.yüzyıl Avrupa’sında başlar. Türk resim sanatında ve sanat eğitiminde yer bulması ise Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemindedir. Sanayi-i Nefise’nin 1883 yılında açılmasından sonra resim sanatı Avrupa disiplinine yönelik bir gelişme göstermiştir. Bunun sonucu olarak ülkemizde çıplak model sanat eğitiminde aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır. Çıplak modelin kullanımıyla birlikte konuyla ilgili çeşitli saldırılar ve tepkiler de baş göstermiştir. Günümüzde basından da takip edilebileceği gibi birçok kısıtlama ve engellemeler olmuştur. Söz konusu kısıtlamalar sanatın ve sanat eğitiminin özgür ifade gücünü yaralamaktadır. Bu nedenle ileride kendileri de sanat eğitimi verecek olan güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin çıplak modelle ilgili görüşleri alınmıştır.Araştırmanın sonucunda veri toplama aracının uygulamasına katılan öğrencilerin çıplak model algılarının değişkenlik göstermekte olduğu ve çıplak modelin niteliği ve kullanım şekli ile ilgili karasız oldukları saptanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]