Türkiye'de sanat eğitimi lisans programlarında sanat eserlerinden kopya uygulamalarına yönelik öğretim elemenları görüşleri
Abstract
Sanat eserlerinden kopya yönteminin geçmişten günümüze uygulanageldiği ve sanat eğitimcileri açısından bir tartışma konusu oluşturduğu söylenebilir. Bu nedenle bu araştırmada sanat eğitiminin Yükseköğretim kademesinde Resim Anasanat atölye derslerine giren öğretim elemanlarının kopya yöntemine ilişkin görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntem ve temel nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Bu çerçevede Anadolu, Gazi ve Marmara Üniversiteleri Resim-İş Eğitimi bölümlerinde Resim Anasanat atölye derslerine giren toplam 16 öğretim elemanı ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu üniversitelerin dışında Türkiye genelinde Resim-İş Eğitimi bölümlerinde Resim Anasanat atölye derslerine giren öğretim elemanlarının görüşleri de anket yolu ile belirlenmeye çalışılmıştır. Anket yolu ile toplamda 21 öğretim elemanı görüşlerini belirtmiştir. Elde edilen veri seti betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Ulaşılan bulguların değerlendirilmesi sonucunda araştırmaya katılan öğretim elemanları açısından günümüzde kopya yönteminin önemini koruduğu ve tartışılan bir konu olduğu söylenebilir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]