Self-Reported Problems Of Pre-Service Efl Teachers Throughout Teaching Practicum
Abstract
Recent literature on pre-serviceteachereducationemphasizestheimportanceofstudentteachinginteachereducation
programs. For this reason, this study was designed to determine the self-reported problems of pre-service teachers'
teaching and to find out whether there is any kind of change in the problems of student teachers throughout the
practicum. Ninety-nine Turkish EFL teachers were chosen as the participants of the study who were told to write
reflections on their each teaching experience. Data were analyzed by dividing the reflection reports into
communication units. Each communication unit was named and labeled according to problems in student teachers'
teaching experiences. Categories were also divided into three time periods considering the time of the communication
units as stated by student teachers. The analysis of the data revealed five main categories as the sources of student
teachers' problems. The analysis suggested that most of the problems of student teachers decrease in frequency
whereas some of them increase towards the end of the practicum, or do not show any changes throughout the
practicum. Consequently, the study stresses the need for modification in the teacher training curriculum and offers
behavioral guidelines to student teachers, cooperating teachers, and university supervisors. Hizmet öncesi öğretmen eğitimi üzerine yapılan çalışmalar öğretmen yetiştirme programlarında öğretmenlik
uygulaması ve öğrenci-öğretmenlik deneyiminin önemini vurgulamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma öğrenci öğretmenlerin
öğretmenlik uygulaması sürecinde yaşadıkları olumsuz noktaların kendi ifadeleriyle belirlenmesini ve
bu noktaların uygulama sürecinde herhangi bir değişiklik gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu çalışmaya
Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programında öğretmenlik uygulaması yapan 99 İngilizce öğretmen
adayı katılmıştır. Veri toplama amacıyla katılımcılardan her bir öğretmenlik deneyimlerini yansıtan yansıtma raporu
yazmaları istenmiştir.Elde edilen veriler iletişim birimlerine bölünmüş, her bir iletişim birimi problem noktalara göre
isimlendirilmiş ve etiketlendirilmiştir. Bu yöntemle oluşturulan kategoriler aynı zamanda iletişim birimlerinin
belirlenmezamanlarınagörezamanaralıklarınabölünmüştür.Verilerin analizi öğrenci-öğretmenlerin problemlerinin
kaynağı olarak beş temel kategori ortaya koymuştur: öğrenci-öğretmen kaynaklı problemler, öğrenci kaynaklı
problemler, rehber öğretmen kaynaklı problemler, eğitim ortamı/ sistem kaynaklı problemler ve rehber öğretim elemanı
kaynaklı problemler. Yapılan karşılaştırmalar hizmet öncesi öğretmenlerin problemlerinin genel anlamda öğretmenlik
uygulaması sürecinin sonunda azaldığını, buna karşılık bazı noktaların genel eğilimin aksine süreç içinde bir artış
veya azalma göstermediği gibi bazılarının da genel eğilimin aksi yönde değişim gösterdiği saptanmıştır. Çalışma
sonuçlarının hizmet öncesi öğretmen eğitimine nasıl yansıyabileceği, bu programlarda nasıl iyileştirmelere yer
verilebileceği ya da değişikliklere gidilirken nelerin göz önünde bulundurulması gerektiği konuları irdelenmiş ve
bulgular doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.10 Sayı.2 [14]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]