Zihin engelli çocukların duygusal yüz ifadelerini tanıma durumlarının değerlendirilmesi
Abstract
Zihin engelli bireylerin çevreleriyle etkili iletişim kurabilmeleri için öncelikle çevrelerindeki kişilerin duygularını anlamaları ve kendi duygularını da çevrelerindeki kişilere anlatmaları gerekmektedir. Duyguyu anlatmanın çeşitli yolları vardır. Yüz ifadeleleri bunlardan biridir. Duygusal yüz ifadelerinin insanlararası iletişimde önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu araştırmada; zihin engelli çocukların duygusal yüz ifadelerini tanıma durumlarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda, yaş, cinsiyet ve eğitim ortamları değişkenleri ile duygusal yüz ifadelerini tanıma durumu arasındaki bağıntı araştırılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [100]