Fen bilgisi öğretimi amacıyla Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileriyle yapılan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırma, İşitme Engelli öğrencilere fen bilgisi öğretimi amacıyla uygulanan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılmasında, öğrencilerin öğrenme durumlarına bir etkisi olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. 1998-99 öğretim yılı ikinci yarıyılında, Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 5-A sınıf öğrencileri üzerinde "Tek grup öntest, sontest" nitelikli deneysel araştırma gerçekleştirilmiştir. 1998-99 öğretim yılında 5-A sınıfında okutulacak olan fen öğretim programından üç konu seçilmiş, konular ve değerlendirme araçları eş güçlük düzeyleri tek yönlü varyans analizi ile saptanmıştır. Her bir öğretim uygulamasında işitme engelli öğrencilerde öğrenme olup olmadığını sınamak için t testi, uygulamaların karşılaştırılması için de tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma üç uygulama şeklinde düşünülmüş ve her uygulamada fen bilgisi öğretimi için farklı öğretim uygulamaları kullanılmıştır. Birinci uygulama; öğretim programına bağlı geleneksel düzanlatımla, ikinci uygulama; öğretim programına bağlı ve öğretim materyaliyle zenginleştirilmiş düzanlatımla, üçüncü uygulama; öğretim programı doğrultusunda öğrencinin gerçek düzeyinde sadeleştirilerek desenlenmiş öğretim materyaliyle ve yaşantı ile zenginleştirilmiş öğretimle öğrencilere uygulamalar yapılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]