İşitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü belirtileri gösterme durumlarının belirlenmesi
Abstract
Araştırmanın genel amacı Eskişehir il merkezindeki normal sınıflara devam eden işitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü gösterme durumlarının belirlenmesidir. Araştırma durum saptamaya yarayan betimsel bir araştırmadır. Araştırma 1998-99 öğretim yılında yapılmıştır. Bu öğretim yılında Eskişehir il merkezinde işitme engellilerin devam ettiği normal sınıfların bulunduğu 24 ilköğretim okulu bulunduğu saptanmıştır. Araştırmaya katılanlar bu okullara devam eden 29 işitme engelli öğrenci ve 29 işiten öğrencidir. Öğrenciler yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre eşleştirilmişlerdir. Araştırmanın amaç bölümündeki sorulara yanıt oluşturabilmek için gereksinim duyulan cinsiyet, takvim yaşı gibi bilgiler okul kayıtlarından edinilmiştir. Öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumlarına ilişkin bilgiler ise, "Öğrenci Derecelendirme Ölçeği"nden edinilmiştir. Araştırma sonucunda işitme engelli öğrencilerin yarıdan fazlasında öğrenme güçlüğü belirtisi olduğu belirlenmiştir. Belirlenen yaygınlık oranı işiten çocuklarla karşılaştırıldığında hayli yüksektir. şitme engellli öğrencilerin öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumları daha çok anlama ve dikkat davranış alanında yoğunlaşmaktadır. İşitme engelli erkek öğrencilerde öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumları daha yaygındır. İşitme engelli öğrencilerin yaşları ilerledikçe öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumları azalmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]