Zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında günlük yaşam becerilerine yer verilme durumlarının belirlenmesi
Abstract
Bu araştırma ile özel rehabilitasyon merkezlerine devam eden zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında günlük yaşam becerilerinin öğretimi etkinliklerine yer verilme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2000-200l Öğretim Yılı'nda Eskişehir ili merkezinde Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu'na bağlı olarak zihin engellilere özel eğitim hizmeti sunan iki özel rehabilitasyon merkezine devam eden ll8 zihin engelli öğrenci ve bu iki merkezde çalışan 7 özel eğitim öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Zihin engelli öğrencilerin doğum tarihi, cinsiyeti ve okul kayıtlarındaki zeka düzeylerine ilişkin bilgiler "Çocuğun Kimliğine İlişkin Bilgi Formu" ile, öğretmenlerin kimlik bilgileri ve eğitimlecine ilişkin bilgiler "Kişisel Bilgi Formu" ile, zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında günlük yaşam becerilerinin öğretimi etkinliklerine yer verilme durumlarının belirlenmesine ilişkin bilgiler "Öğretmen Görüşlerini Belirleme Aracı" ile öğretmenlerden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, zihin engelli öğrencilerin büyük çoğunluğunda günlük yaşam becerilerinin öğretimi etkinliklerine genel olarak hiç yer verilmediği görülmüştür. Günlük yaşam becerilerinin öğretimi etkinliklerine yer verilme sıklıklarının öğrencilerin zeka düzeylerine göre dağılımlarında ufak da olsa farklılıklar görülmekle birlikte, eğitilebilir ve öğretilebilir düzeyde zihin engelli öğrencilerin büyük çoğunluğunda günlük yaşam becerilerinin öğretimi etkinliklerine hiç yer verilmediği, ağır derecede zihin engelli öğrencilerin büyük çoğunluğunda günlük yaşam becerilerinin öğretimi etkinliklerine pek az yer verildiği sonucu elde edilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]