İşitme engelli öğrencilere disiplinlerarası öğretim yaklaşımına dayalı hayat bilgisi öğretiminin incelenmesi : eylem araştırması
Abstract
Bu eylem araştırmasının amacı; bir Hayat Bilgisi ünitesinin disiplinlerarası yaklaşıma göre işitme engelli öğrencilere uygulanmasının etkilerini incelemektir. Araştırmanın esas katılanları Eskişehir'de devlete bağlı bir işitme engelliler okuluna devam eden ikinci sınıf düzeyinde iki işitme engelli öğrencidir. Araştırmacı öğretmen olarak yer almıştır. İşitme engelli bireylerin eğitiminde uzman öğretim elemanları, okul müdürü, çocukların babası, öğretmeni de diğer katılımcılardır. Veriler döngüsel bir şekilde araştırma günlüğü tutarak, öğrencilerin ürünlerini dosyalayarak, arşiv verilerine ulaşılarak, görüşmeler yaparak ve derslerin video teyp ile kayıtlarını gerçekleştirerek toplanmıştır. Dersler iki hafta içinde uygulanmış olup 11 saat58 dakika uzunluğundadır. Uygulama öncesi ölçme aracı ve uygulama sonrası ölçme aracı sonuçları, video ve odyo teyp kayıtları ve öğrenci dosyaları betimsel olarak analiz edilmiştir. Hayat Bilgisini disiplinlerarası yaklaşıma göre öğretmek işitme engelli öğrenciler için yararlı gözükmüştür. Öğrenciler yazılı, sözlü dil kullanımlarında ve konu bilgilerinde ilerlemişlerdir. Ancak daha fazla deneyime ve zaman ihtiyaçları var olduğu düşünülmektedir. Ek olarak, araştırmacı öğretim tekniklerini gözden geçirme ve kendini geliştirme fırsatları yakalamıştır. Araştırma verileri ilgili araştırmaların ışığı altında tartışılmıştır. Aynca, ileri araştırmalar ve uygulamalar için öneriler sağlanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]