Normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireylerin sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisi
Abstract
Bu arastırmanın amacı, normal gelisim gösteren ögrencilerin özel gereksinimli bireyleri sosyal kabullerini saglamada kaynastırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemektir. Arastırma, Eskisehir ilindeki iki ilkögretim okulunun 3., 4. ve 5. sınıf ögrencileri ile yürütülmüstür. Bu sınıflar içerisinden sosyal kabul düzeyi en düsük olan iki sınıf belirlenmistir. Arastırmanın deney grubuna seçilen sınıfta yer alan ögrencilerle kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri yapılmıstır. Arastırma, normal gelisim gösteren ögrencilerin kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri öncesi sosyal kabul düzeyleri ile kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri sonrası sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesine yönelik öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir modeldir. Arastırmada uygulanan kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri 10 etkinlikten olusmaktadır. Arastırma verileri “Sosyal Kabul Ölçegi” ile toplanmıs, elde edilen veriler SPSS paket programı ile degerlendirilmistir. Arastırma sonucunda elde edilen bulgular, normal gelisim göster en ögrencilerle gerçeklestirilen kaynastırmaya hazırlık etkinliklerinin, özel gereksinimli bireylere yönelik sosyal kabulünü artırmada etkili oldugunu göstermistir. Arastırmadan elde edilen bulgular dogrultusunda ileri arastırmalara ve uygulamaya yönelik çesitli önerilerde bulunulmustur. Bu önerilerden en önemlisi; arastırmada kullanılan kaynastırmaya hazırlık etkinliklerinin sınıf ögretmenleri tarafından kaynastırma uygulamaları öncesi kullanılması yönündedir. Ayrıca, farklı sosyal kabul programlarının gelistirilmesi, özel gereksinimli bireylere yönelik tutum degisikliklerinin kalıcılıgının izlenmesi diger öneriler arasında yer almaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]