Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişim davranışları : (kaynaştırma ortamında bir uygulama)
Abstract
Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma eğitimine devam eden dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişimini betimlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için, doğal gözlemler yapılmış, saha notları tutulmuş, anne ve öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, teneffüs saatleri ise videoya kayıt edilmiştir. Elde edilen veriler, tümevarım analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Veri analizi sonunda temalar haline dönüştürülen veriler, araştırmanın bulgularını oluşturmuştur. Araştırmanın bulguları, kaynaştırma öğrencisi ve akranlarının (a) ortak ilginin nesnelere yönelik oluştuğu, (b) ortak ilginin yiyeceklere yönelik oluştuğu, (c) grup oyunları ile gerçekleştirilen, (d)yardımlaşma davranışının yer aldığı, (e) anlık olarak yaşanan, (f) sadece sözsüz iletişimin yaşandığı ve (g) içeriğinde olumsuz davranışların bulunduğu iletişimsel döngülerde iletişim kurduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular DEHB olan çocukların sahip oldukları kişisel özellikler ve çevre desteği ile sahip oldukları bozukluğun meydana getirdiği sosyal ve iletişim becerilerinin geliştirilebileceğini ve akranları ile daha iyi sosyal ilişkiler kurabileceklerini göstermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]