Eskişehir ilinde kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilköğretim okullarındaki rehber öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilköğretim okullarında görev yapan rehber öğretmenlerin, okullarında yürütülen kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Bu amaçla Eskişehir merkez ilçede kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilköğretim okullarında çalışan ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 10 rehber öğretmenle yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler, tümevarım analiziyle analiz edilmiştir. Veri analizi sonunda 10 ana başlık altında 30 temaya ve alt-temalara ulaşılmış ve bu veriler araştırmanın bulgularını oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular, son yasal düzenlemelerle kaynaştırma uygulamalarında görev ve sorumlulukları artan rehber öğretmenlerin, yürüttükleri çalışmalara ilişkin çeşitli sorunlarla karşılatıklarını, bu sorunlar karşısında kendilerini yetersiz hissettiklerini ve yardıma gereksinimleri olduğunu göstermiştir. Araştırma bulgularında ayrıca, kaynaştırma kararı olmayan ve yetersizlik gösterdiği düşünülen öğrencilerle ilgili de ciddi sorunlar yaşandığı ve bu öğrencilerle ilgili çalışmaların kişisel çabalarla yürüdüğü ortaya konmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]