A constrastive study of conditionals in Turkish and English with special emphasis on problems for Turkish learners of English in the light of error analysis
Abstract
Bu tez, ingilizce öğrenmekte olan Türk öğrencilerin koşul tümcelerini tanıma ve üretme düzeyindeki sorunlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Öğrenme güçlüklerini teşhis ve açıklamada, Karşılaştırmalı Analiz ve Hata Çözümlemesi teknikleri kullanılmaktadır. Birinci bölümde, bu incelemenin amacı ve çalışma alanı açıklanmaktadır.İkinci bölüm, Karşılaştırmalı Analiz ve Hata Çözümlemesi üzerine bir kaynak taraması içermektedir. Üçüncü bölümde, Türkçe ve İngilizce'deki koşul tümceleri, anlamsal açıdan evrensellik temeline bağlı olarak analiz edilmekte ve iki dildeki koşul tümcelerinin önemli özelliklerinin bir karşılaştırması yapılmaktadır.Bu bölümün son kısmı, karşılaştırmalı incelemeye dayalı olarak muhtemel hata tipleri konusundaki tah minleri kapsamaktadır. Dördüncü bölümde, hata çözümlemesi yapılmakta ve muh temel hata tipleri, Anadolu Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan üç değişik öğrenci grubuna uygulanan çeviri testinden elde edilen dil verilerinden çıkarılmaktadır. Ayrıca bu öğrencilerin performansı, koşul tümcelerini öğrenmede zamanın önemli bir faktör olup olmadığını bulmak için, birbirleriyle karşılaştırılmaktadır. Beşinci bölümde sonuçların bir tartışması, koşul tümcelerinin öğretimiyle birlikte yapılmakta ve sonuçta incelemenin sınırlı lıkları ve ilerki çalışmalar için önerilerde bulunulmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]