Katmanlara göre çocuklarda dil kullanım farklılıkları : uygulamalı bir çalışma
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı sosyo-ekonomik ve kültürel yönden katman farkı bulunan ailelerin (9-12) yaş grubundaki çocukları arasında dil kullanım farklarının bulunup bulunmadığını araştırmak ve kullandıkları gelişmemiş dil nedeniyle başarı düzeyleri farklılıklar gösteren sosyo-ekonomik ve kültürel düzeyleri düşük ailelerden gelen öğrencileri, kendilerinden daha avantajlı durumda bulunan orta katman ailelerin çocukları düzeyine yaklaştırabilecek bazı vargılara ulaşabilmektedir. Araştırmamız 1988-1989 öğretim yılında Eskişehir'de iki farklı ilkokula devam eden toplam 129 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu ders yılı içinde, Murat Atılgan İlkokulu ve Emek İlkokulu'nun 5. sınıflarına devam eden öğrenci olan deneklerin Cattel Uluslararası Zeka Testi'nden aldıkları puanlar, öğrenci velilerinin anketimize verdikleri yanıtlar ve yine öğrencilerin yazdıkları öykülemenin sözcük türleri analizleri bellibaşlı verileri oluşturmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin zeka düzeyleri, Cattel Uluslararası Zeka Ölçeğin'den aldıkları puanların, uzman kişi tarafından değerlendirilmesi sonucunda; ailelerin katmanlarının belirlenmesi, Ek-A'da verilen 11 soruya verilen puanlar sonunda ve yazdırılan öyküleme ise sözcük türlerinin analizlerinin yapılmasıyla elde edilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]